Category Archives: Makanan

resepi puding karamel

Resepi Puding Karamel

Mudah sangat resepi puding karamel ni rupanya. Kebanyakan dari kita kalau perasan dekat pasar malam ke param ( pasar ramadhan ) ke mesti banyak orang jual kan puding karamel ni.. Ada…

Fish & Co Buffet Ramadhan 3

Fish & Co Buffet Ramadhan

Terjebak pergi Fish & Co Buffet Ramadhan ..Tak sangka suami daku ni suka jugak jalan-jalan. Kehh kehh.. Bila tengok status Mawardi Yunus di facebook terus suami den pm madi nak…

Resepi Roti Sarang Lebah

Resepi Roti Sarang Lebah | Tawoon

Roti Sarang Lebah kini menjadi trend pula di facebook. Biasa dekat kedai atau pasaraya korang jumpa roti bun macam ni tapi topping dia kosong je..dan roti dia pon lain sikit…

Masak ketam telur masin-1

Masak Ketam Telur Masin

Alhamdulillah akhirnya tertunai juga hajat hati nak makan masak ketam telur masin ni.. Hampir sebulan anak tekak teringin.. huhu. Mula-mula nak buat ketam masak lemak, tapi bila google jumpa resepi ketam…

Resepi Jeruk mangga asam boi

Jeruk Mangga Asam Boi

Rasanya dah hampir seminggu jadi viral jeruk mangga asam boi ni di facebook. Rata-rata memang ramai je penjual jeruk mangga asam boi ni. Dimana ada semut, disitu ada gula.. hehe…..

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
Penaja Hasyanaurah