Category Archives: Makanan

Masak ketam telur masin-1

Masak Ketam Telur Masin

Alhamdulillah akhirnya tertunai juga hajat hati nak makan masak ketam telur masin ni.. Hampir sebulan anak tekak teringin.. huhu. Mula-mula nak buat ketam masak lemak, tapi bila google jumpa resepi ketam…

Resepi Jeruk mangga asam boi

Jeruk Mangga Asam Boi

Rasanya dah hampir seminggu jadi viral jeruk mangga asam boi ni di facebook. Rata-rata memang ramai je penjual jeruk mangga asam boi ni. Dimana ada semut, disitu ada gula.. hehe…..

Masakan - Resepi Asam Pedas Ikan Pari

Masakan – Resepi Asam Pedas Ikan Pari

Resepi asam pedas ikan pari ni kegemaran ramai orang. Lagi-lagi tulang ikan pari yang lembut tu boleh dimakan sekali. Rasa apa? cuba la makan, tulang dia tak de la rasa…

Buffet steamboat PICC Putrajaya-23

Putrajaya – Buffet steamboat cafe@PICC

Putrajaya merupakan salah satu tempat tarikan pelancongan di Malaysia. Bila dah tarikan pelancong tu, mesti la dalam salah satu tempat yang kena pergi tu ialah PICC, Putrajaya kan. Dekat PICC…

Buffet Ramadhan Putrajaya

Makanan – Buffet Ramadhan Putrajaya

  Bersempena bulan Ramadhan Al-Mubarak, Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) memperkenalkan promosi Berbuka Puasa iaitu ” Buffet Ramadhan 2014 ” yang bertemakan ” Hidangan Tradisi Warisan Budaya “. Buat julung…

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
Penaja Hasyanaurah