Category Archives: Makanan

Fish & Co Buffet Ramadhan 3

Fish & Co Buffet Ramadhan

Terjebak pergi Fish & Co Buffet Ramadhan ..Tak sangka suami daku ni suka jugak jalan-jalan. Kehh kehh.. Bila tengok status Mawardi Yunus di facebook terus suami den pm madi nak…

Resepi Roti Sarang Lebah

Resepi Roti Sarang Lebah | Tawoon

Roti Sarang Lebah kini menjadi trend pula di facebook. Biasa dekat kedai atau pasaraya korang jumpa roti bun macam ni tapi topping dia kosong je..dan roti dia pon lain sikit…

Masak ketam telur masin-1

Masak Ketam Telur Masin

Alhamdulillah akhirnya tertunai juga hajat hati nak makan masak ketam telur masin ni.. Hampir sebulan anak tekak teringin.. huhu. Mula-mula nak buat ketam masak lemak, tapi bila google jumpa resepi ketam…

Resepi Jeruk mangga asam boi

Jeruk Mangga Asam Boi

Rasanya dah hampir seminggu jadi viral jeruk mangga asam boi ni di facebook. Rata-rata memang ramai je penjual jeruk mangga asam boi ni. Dimana ada semut, disitu ada gula.. hehe…..

Masakan - Resepi Asam Pedas Ikan Pari

Masakan – Resepi Asam Pedas Ikan Pari

Resepi asam pedas ikan pari ni kegemaran ramai orang. Lagi-lagi tulang ikan pari yang lembut tu boleh dimakan sekali. Rasa apa? cuba la makan, tulang dia tak de la rasa…

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
Penaja Hasyanaurah