Resepi Pajeri Terung Untuk Makan Tengahari Sekeluarga

Resepi Pajeri Terung Untuk Makan Tengahari Sekeluarga

Terung ni ada yang suka makan buat ulam. Macam Hn kalau jenis terung ni lagi suka makan bila ada rasa macam masak pajeri terung ni kan. Sedappnyaa dihidang pula dengan ikan goreng dan sambal belacan. Perghh mablessnyee..ahakss..

Resepi Pajeri Terung

Kalau mak hn jarang buat pajeri terung. Biasa buat pajeri nanas je tapi asal sama je laa tukar buah atau sayur je kan.. Cara masak pajeri terung atau pajeri nanas tetaplah sama kan..ke resepi lain2 jugak? wallahualam bergantung tukang masak la ye dakk..hehe..ok jom kita tengok resepi pajeri terung ni..

   

Bahan-bahan

Bahan kisar
  • 1 biji bawang besar
  • 2 tbsp udang kering
Rempah kasar
  • 1 1/2 tbsp rempah kari ayam
  • 1 tbsp repah kari ikan
  • 1/2 tbsp rempah kurma
  • 1 tbsp serbuk cili
  • Terung
  • Gula
  • Garam

Cara Membuat

  1. Tumis rempah kasar dan juga bahan kisar sehingga pecah minyak
  2. Masukkan kesemua rempah dan sedikit air. Tumis hingga rempah masak.
  3. Kemudian masukkan air dan terung. Perasakan dengan garam dan gula
  4. Sedia dihidang bersama nasi panas dan ayan goreng. Selamat mencuba

Kalau nak mudah korang download je apps seminit resepi ni dekat handphone korang haaa..  dahsyat seminit resepi ni dah ada apps ok..untuk android dan apple pon dah ada tau..Untuk android boleh download kat SINI. Untuk apple boleh download di SINI. InsyaAllah sangat2 memudahkan kerja2 di dapur korang tauu..

Sumber : Seminit Resepi 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

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
Penaja Hasyanaurah