shaklee-omega-guard-1

Shaklee – Omega Guard

Selepas bersalinkan aisyah, rasa memang perlu sangat-sangat hn ni telan Omega Guard banyak-banyak. hehe.. Biasa lah banyak urat terputus bertambah pulak lemak-lemak di badan.. haha.. Ok apa kaitan pelupa dan nak kurus ni ek? Jangan risau Omega guard ni boleh selesaikan masalah 2 ni tau 😉

Omega Guard

Omega guard ni kalau nak tau ada Omega-3 .  Omega-3 ni pulak ada EPA dan DHA. hmm.. ape tu ekk.. jangan pening-pening nak bukak buka meh hn tolong sharekan info ok

Fungsi EPA

  • Mencegah penyakit Darah Tinggi
  • Baik untuk pesakit Jantung
  • Menghindar tekanan perasaan
  • Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
  • Mencegah kanser
  • Mencegah pembekuan darah

Fungsi DHA

  • Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
  • Mengelakkan kanser prostat
  • Mengelakkan kanser Payu dara
  • Mencegah sakit kulit
  • Mencegah asma ( Hn ada asma dan sangat2 membantu omega ni )
  • Meningkatkan daya seksual
  • Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan

Ok so korang dah tau fungsi DHA dan EPA ni jadi apa pulak kelebihan Omega guard secara menyeluruh ni kan bila DHA dan EPA bergabung dalam satu pil ni. Ok meh hn share..shaklee-omega-guard-2

Kelebihan Omega Guard Shaklee

  • Minyak ikan terbaik di dunia – mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. Selain itu, EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.
  • Ultratulen & bergred farmaseutikalOmega guard ni dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang mana memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semula jadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.
  • Melindungi jantung – Omega guard shaklee membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen ni.
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung – satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. Penyelidikan tersebut juga menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping memelihara tekanan darah dan paras trigleserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 ni dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.
  • Mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
  • Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
  • Mencegah salur darah dari tersumbat
  • Mengelakkan strok
  • Mengekalkan tekanan normal darah
  • Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
  • Mengurangkan sakit kepala
  • Merendahkan kolestrol Mencegah pembekuan darah dalam badan
  • Mengawal masalah obesiti
  • Sangat bagus untuk ibu hamil untuk membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
  • Meningkatkan perkembangan memori janin dan kanak-kanak
  • Meningkatkan sistem imun tubuh dan bagus untuk kesihatan kanak-kanak
  • Memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis dan lain-lain
  • Mencegah penyakit gout
  • Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon
  • Memelihara fungsi-fungsi sendi

shaklee-omega-guard-4

Siapa yang memerlukan Omega Guard Shaklee

  • Ibu hamil – Mengurangkan risiko bayi lahir pra-matang ataupun dikenali sebagai bayi tak cukup bulan, mengurangkan risiko meroyan selepas melahirkan bayi, mengawal kenaikan berat badan ibu semasa hamil, dan membantu perkembangan otak bayi semasa dalam kandungan
  • Ibu Menyusu –  Membekalkan khasiat untuk sistem imunisasi kepada anak dan membantu perkembangan otak juga, membantu penurunan berat badan ibu tanpa menjejaskan penghasilan susu dan kualiti susu ibu
  • Kanak-kanak – Memperkuatkan sistem imunisasi badan, sesuai untuk anak yang mudah jatuh sakit seperti batuk,selsema dan asma. Membantu pertumbuhan badan yang sihat dan juga untuk kesihatan anak
  • Mereka yang mengalami masalah berat badan berlebihan – sangat membantu dalam pembakaran lemak . Omega-3 mampu meningkatkan hormon leptine yang mengawal selera makan dan akan terasa kenyang lama
  • Mereka yang sering dilanda masalah kesihatan – Membantu mengurangkan masalah batuk berkahak dan selsema yang berterusan. Mengurangkan sakit Stroke. Menurunkan paras kolestrol dan mengurangkan sakit sakit sendi
  • Pesakit darah tinggi
  • Penghidap Asthma ( lelah )
  • Pelajar

Cara makan Omega Guard Shaklee

Kanak-kanak ( 2tahun keatas ) – 1 biji 2@3hari sekali

Dewasa – 3biji maksimum

Wanita Hamil – 1 @ 2 biji hanya ketika kandungan 12minggu hingga 32 minggu sahaja

Pendapat Hn sendiri lepas cuba Omega Guard shaklee ni banyak sangat-sangat membantu lagi-lagi hn ni ada lelah atau asthma tu. Dah jarang la kena sesekali bila habuk banyak sangat ada la tapi tak teruk sangat macam masa kecik-kecik dulu. Alhamdulillah ^_^

So kalau sesiapa yang baca ni dan berminat nak cuba boleh whatsapp hn +6011-23043698 dengan kod ‘Hn cantik’ insyaAllah ada best best best nak bagi ok.. Nak tau apa dia boleh whatsapp ok..hihi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

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
Penaja Hasyanaurah